IPRM Ostrava – Pól rozvoje je pojat tematicky a řeší paralelně dvě témata. Hlavním je ekonomický rozvoj a navazujícím tématem je dopravní dostupnost a mobilita.
Realizované projekty:
Autobusový terminál Dubina Interspar Ostrava – Dubina
Rekonstrukce tramvajových nástupišť Václava Jiřikovského – bezbariérový nástup do vozidla
Cyklostezky – úsek „Hornické muzeum, Koblovský most“
Cyklistická trasa O, Ostrava – Radvanice
Cyklostezka chemické osady, Grmelova
Pěší zóna na ulici 28. října od Masarykova náměstí po Smetanovo náměstí
Nová ulice Porážkova I – realizace
Propojení ulic Plzeňská – Pavlovova
Obvodová komunikace Františkov – II. etapa, 1. část
Stavební úpravy budovy kolejí „B“ na Hotel VŠB-TU Ostrava
Edukační centrum Fakultní nemocnice
IPRM Ostrava – Pól rozvoje byl představen na konferenci o IPRM s názvem „Jak naplnit vize?“ konané ve dnech 20. – 21. 5. 2009. Bližší informace k tématu naleznete ZDE .
Ekonomický rozvoj
Pozornost je soustředěna především na podporu vzdělání, vědy, výzkumu a vývoje (vč. inovací). To souvisí s diverzifikací závislosti ekonomiky pouze na určitém typu hospodářství a snižováním dlouhodobé nezaměstnanosti, která je u vzdělanějších lidí tradičně nižší.
Dostupnost a mobilita
Současná situace dopravní infrastruktury neodpovídá (kvalitativně i kvantitativně) nárokům dopravy na ni kladené, což se sebou přináší řadu problémů. Další prohlubování problémů s dopravou ve městě se dá očekávat v návaznosti na dostavbu dálnice D47, D1. IPRM řeší tak i toto téma, aby předešlo v budoucnu dopravnímu kolapsu.
Projektová příprava IPRM Ostrava – Pól rozvoje byla zahájena usnesením Rady města č. 6362/84 ze dne 13.1.2009.
Dokument IPRM Ostrava – Pól rozvoje (registrační číslo MS/006)
Struktura IPRM
Vize
Ostrava jako moderní metropole s kvalifikovanou pracovní sílou, kvalitním zázemím pro rozvoj a aplikaci vědy, výzkumu podporou inovací a moderní dopravou.
Globální cíl
Zlepšení dlouhodobě přetrvávající negativní image města způsobené historickým vývojem díky kvalitním lidem uplatnitelným v rámci terciárního a kvartérního sektoru
Specifický cíl |
V. Dopravní dostupnost a mobilita |
VI.Ekonomický rozvoj |
V.1 Zklidňování dopravy a investice do technicko-organizačních opatření při řízení dopravy ve městě V.2 Budování a rekonstrukce dopravní infrastruktury |
VI.1 Podpora vědy, výzkumu a inovačních aktivit VI.2 Podpora spolupráce veřejného a soukromého sektoru ve výzkumu, vývoji a inovacích VI.3 Příprava území pro podnikání a výstavbu podnikatelských nemovitostí VI.4 Podpora vzdělávání ve vazbě na zaměstnanost, rozvoj podnikání, vědu, výzkum a inovace VI.5 Infrastruktura pro volnočasové aktivity |
Aktivity |
V.1.1 Realizace automatizovaných systémů řízení dopravy V.1.2 Zklidnění dopravy včetně parkování V.2.1 Rozvoj cyklostezek, pěších tras a dalších forem individuální dopravy V.2.2 Výstavba a rekonstrukce chodníků a silnic |
VI.1.1 Tvorba a realizace výzkumných programů a výzkumné infrastruktury VI.2.1 Rozvoj a budování technologických parků, podnikatelských inkubátorů, vývojových center a transferu technologií VI.3.1 Výstavba průmyslových parků a zón, rozvojových území a podnikatelských areálů, včetně technické infrastruktury VI.4.1 Tvorba a realizace vzdělávacích programů VI.4.2 Infrastruktura pro vzdělávání VI.5.1 Revitalizace kulturních památek a dalších objektů pro volný čas |