Přeskočit na obsah
7
strategických cílů
20 000
zapojených obyvatel města
FajnOVA jako značka zastřešuje jednotnou komunikaci a participaci strategického plánu. Vyjadřuje unikátní, ostravský přístup ke strategickému plánu, založený na otevřenosti a zapojení ostravských odborníků, osobností a ostravské veřejnosti. FajnOVA vyjadřuje sounáležitost a vybízí veřejnost k identifikaci s městem a jeho budoucností.

FajnOVA je strategický plán Ostravy. Usiluje o rozvoj města pro lidi, kteří v něm žijí, studují a pracují. Strategický plán města určuje směr, kterým se má Ostrava vydat, aby se více přiblížila světu, lidem a přírodě. Postupnými kroky se tedy rozšiřuje nabídka atraktivního bydlení, pracovních příležitostí a volnočasového vyžití. Ostrava tím odpovídá na dlouhodobý trend vylidňování a odchod mladých a talentovaných lidí, což je mimochodem trend, se kterým se potýkají také další města.

Značka fajnOVA symbolizuje proces tvorby i očekávaný cíl strategického plánu. Značkou fajnOVA zastřešujeme komunikaci i participaci, vyjadřujeme unikátní ostravský přístup obecně. FajnOVA vyjadřuje sounáležitost a tím vybízí veřejnost k identifikaci s městem a jeho budoucností. Pevně uplatňujeme principy otevřené komunikace a zapojení ostravských odborníků, osobností i ostravské veřejnosti. Obsah komunikace je naplněn informacemi k procesu tvorby, vyhodnocování i aktualizace strategického plánu města Ostravy, společně s údaji o projektech města, a to jak těch strategických nebo investičních, tak i neinvestičních, mezinárodních, metropolitních, a dalších.

Ve svém úsilí má Ostrava skvělou výchozí pozici, lepší, než se může zdát. Těží své bohatství z průmyslové tradice a přítomnosti významných zaměstnavatelů, staví na dobré kvalitě života napříč všemi generacemi a čerpá z energie a přístupu aktivních lidí. Usilujeme o to, aby Ostrava byla „městem pro nové začátky“.

Historie

Na tvorbě aktuálního strategického plánu se podílela jak odborná veřejnost, tak obyvatelé města. Do tvorby strategie byli zapojení také další odborníci a myšlenkoví lídři v různě zaměřených pracovních skupinách. Strategický plán v neposlední řadě tvořili lidé –⁠ 20 000 obyvatel a návštěvníků Ostravy.

Návrhy aktivit, projektů a cílů jsou ve strategickém plánu nastaveny jako střednědobé pro realizaci období 2014–⁠2030. Nedají se nicméně plánovat bez dlouhodobé vize města, která určuje směřování rozvoje Ostravy. Ta je v rámci Strategického plánu orientačně naplánována do roku 2040. Do roku 2040 je nastaveno také plnění a monitorování většiny indikátorů strategie, jelikož dopady řady aktivit a projektů realizovaných do roku 2030 se v organismu města projeví až s různě velkým zpožděním. Měření a hodnocení probíhá kontinuálně.

Strategické cíle

  1. Propojit město uvnitř i se světem
  2. Oživit centrum města
  3. Být centrem prvotřídního vzdělávání
  4. Rozvíjet mimořádné prostředí pro podnikání a inovace
  5. Podporovat komunitní život a zapojit občany do řízení města
  6. Kultivovat prostředí pro život všech generací
  7. Přiblížit město přírodě a šetrně nakládat se zdroji

Značku fajnOVA pro své strategické plánování aktuálně používají ve spolupráci s MMO i některé městské obvody (Poruba, Ostrava-Jih a Moravská Ostrava a Přívoz).

Umístění projektu

Seznam projektů

Harmonogram

2014 Záměr ikona I
2015 Příprava ikona I
2016 Realizace ikona I

Aktuality

Partneři projektu

Zpracovatelé

  • Statutární město Ostrava

Garanti

  • Lucie Baránková Vilamová náměstkyně pro strategický rozvoj a kultury

    Kontaktujte nás




    zpracováním osobních údajů

    https://fajnova.cz/projekt/fajnova