Původní stav (2016): 67 % bezbariérových vozidel MHD
Současný stav (2022): 93 % bezbariérových vozidel MHD
Cílový stav (2025): 90 % bezbariérových vozidel MHD
Průběžný stav:
93 % bezberiérových vozidel (539 vozidel)
87 % bezberiérových vozidel (509 vozidel)
86 % bezberiérových vozidel (520 vozidel)
81 % bezbariérových vozidel (510 vozidel)
77 % bezbariérových vozidel (482 vozidel)
68 % bezbariérových vozidel (414 vozidel)
67 % bezbariérových vozidel (414 vozidel)
PODROBNÝ POPIS UKAZATELE
Zdůvodnění výběru ukazatele:
Jednou z podmínek funkčního veřejného prostoru je podpora využívání ekologických forem (vč. veřejné) dopravy na úkor individuální automobilové dopravy, a zpříjemnit tak lidem pohyb v městském prostoru. Konkurenceschopnost městské hromadné dopravy je slabá, protože Ostrava má nastaveny ideální podmínky pro rozvoj automobilismu (hustou silniční síť, více městských center, velké vzdálenosti mezi městskými částmi, dojíždění z hustě osídlené metropolitní oblasti). Některými ze způsobů, jak přilákat více cestujících do prostředků hromadné dopravy je ochota cestujících zlepšovat kvalitu ovzduší a životního prostředí, jejich pocit bezpečí a komfort cestování. Pro ukazatele pokroku v těchto oblastech jsou ilustrativní vybrané indikátory Dopravního podniku Ostrava.
Původní stav:
Statistika vozového parku Dopravního podniku Ostrava v roce 2016
Tramvaj | Autobus | Trolejbus | Elektrobus | CELKEM | % | |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet bezbariérových vozidel | 113 | 249 | 48 | 4 | 414 | 67 % |
Počet všech vozidel v MHD | 261 | 284 | 65 | 4 | 614 | 100 % |
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.
Současný stav:
Statistika vozového parku Dopravního podniku Ostrava v roce 2022
Tramvaj | Autobus | Trolejbus | Elektrobus | CELKEM | % | |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet bezbariérových vozidel | 179 | 262 | 66 | 32 | 539 | 93 % |
Počet všech vozidel v MHD | 218 | 262 | 66 | 32 | 578 | 100 % |
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.
Způsob měření:
Dopravní podnik Ostrava a.s., vlastní zpracování
Související projekty:
Díky realizaci těchto projektů se nám podaří dosáhnout stanoveného cíle: Vozy hromadné dopravy na alternativní pohon
Očekávaný cílový stav:
Do roku 2025 bude v Ostravě součástí městské hromadné dopravy min. 90 % bezbariérových vozidel.