Původní stav (2016): 12 % vozidel MHD s kamerovým systémem
Současný stav (2022): 65 % vozidel MHD s kamerovým systémem
Cílový stav (2025): 50 % vozidel MHD s kamerovým systémem
Průběžný stav:
65 % vozidel s kamerovým systémem (377 vozidel)
53 % vozidel s kamerovým systémem (311 vozidel)
47 % vozidel s kamerovým systémem (287 vozidel)
39 % vozidel MHD s kamerovým systémem (248 vozidel)
35 % vozidel MHD s kamerovým systémem (216 vozidel)
12 % vozidel MHD s kamerovým systémem (74 vozidel)
12 % vozidel MHD s kamerovým systémem (74 vozidel)
PODROBNÝ POPIS UKAZATELE
Zdůvodnění výběru ukazatele:
Jednou z podmínek funkčního veřejného prostoru je podpora využívání ekologických forem (vč. veřejné) dopravy na úkor individuální automobilové dopravy, a zpříjemnit tak lidem pohyb v městském prostoru. Konkurenceschopnost městské hromadné dopravy je slabá, protože Ostrava má nastaveny ideální podmínky pro rozvoj automobilismu (hustou silniční síť, více městských center, velké vzdálenosti mezi městskými částmi, dojíždění z hustě osídlené metropolitní oblasti). Některými ze způsobů, jak přilákat více cestujících do prostředků hromadné dopravy je ochota cestujících zlepšovat kvalitu ovzduší a životního prostředí, jejich pocit bezpečí a komfort cestování. Pro ukazatele pokroku v těchto oblastech jsou ilustrativní vybrané indikátory Dopravního podniku Ostrava.
Původní stav:
Statistika vozového parku Dopravního podniku Ostrava v roce 2016
Tramvaj | Autobus | Trolejbus | Elektrobus | CELKEM | % | |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet vozidel s nainstalovanými kamerovými systémy | 68 | 0 | 6 | 0 | 74 | 12 % |
Počet všech vozidel v MHD | 261 | 284 | 65 | 4 | 614 | 100 % |
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.
Současný stav:
Statistika vozového parku Dopravního podniku Ostrava v roce 2022
Tramvaj | Autobus | Trolejbus | Elektrobus | CELKEM | % | |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet vozidel s nainstalovanými kamerovými systémy | 199 | 110 | 38 | 30 | 377 | 65 % |
Počet všech vozidel v MHD | 218 | 262 | 66 | 32 | 578 | 100 % |
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.
Způsob měření:
Data Dopravního podniku Ostrava a.s., vlastní zpracování
Související projekty:
Díky realizaci těchto projektů se nám podaří dosáhnout stanoveného cíle: Vozy hromadné dopravy na alternativní pohon
Očekávaný cílový stav:
Do roku 2025 budou v Ostravě součástí městské hromadné dopravy kamerové systémy v min. 50 % vozidel.