Ulice Hlučínská u vjezdu na P+R parkoviště se rozšíří o odbočovací pruh
O jeden jízdní pruh se rozšíří Hlučínská ulice před křižovatkou s ulicí Slovenskou v Přívoze. Samostatné levé odbočení povede na záchytné parkoviště P+R v lokalitě Černý potok. Silnice I/56 ze směru od Hlučína bude mít tři samostatné jízdní pruhy. Město nechá upravit také provoz světelných signalizačních zařízení v křižovatce. Předpokládaný termín ukončení prací je stanoven na konec dubna.
„Dopravní infrastrukturu v lokalitě Černého potoka upravujeme postupně v návazných krocích. Vloni jsme tam vybudovali moderní parkoviště, teď rozšiřujeme křižovatku o jízdní pruh, který na něj řidiče pohodlně dovede. Na podzim plánujeme další dvě akce, a to modernizaci tramvajové tratě od sadu Boženy Němcové po zastávku Důl Odra a rekonstrukci této zastávky s příspěvkem z evropských dotací. Investiční akce města koordinujeme s dalšími vlastníky komunikací, v Ostravě jsou tři, kromě města jsou to stát a kraj. Při realizaci jednotlivých investic se snažíme postupovat společně a ve shodě, abychom stavbami zatěžovali řidiče i obyvatele žijící v jejich okolí co nejkratší dobu. Objízdné trasy plánujeme tak, aby byla doprava pro řidiče co nejméně komplikovaná, a to i v současné covidové době, kdy je její intenzita o něco nižší než dříve,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek.
Součástí přestavby ulice Hlučínské, která začala v první polovině března, je úprava silniční kanalizace, přeložka veřejného osvětlení, přemístění stávající komunikace pro pěší do nové trasy i úpravy vegetace a návazných travnatých ploch. Zároveň se bude upravovat světelná signalizace v křižovatce, měnit se bude její signální plán. Podle projektové dokumentace zhotovené společností SHB provádí stavební práce firma IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. S cenou 5,9 milionu korun s DPH zvítězila ve veřejném výběrovém řízení, jehož se účastnilo sedm zájemců.
Nové parkoviště u tramvajové smyčky v lokalitě Černý potok v Přívoze, k němuž povede nový odbočovací pruh rozšířené Hlučínské, je v provozu od letošního 4. února. Jeho kapacita je 118 míst a funguje v režimu park and ride, tedy zaparkuj a jeď. V současnosti je zdarma. Město ho nechalo vybudovat po vzoru moderních evropských metropolí s cílem omezit počty aut vjíždějících do centra, kde jsou omezené možnosti parkování. Řidiči přijíždějící do Ostravy z Hlučínska mají možnost auto odstavit na parkovišti a pokračovat MHD nebo třeba na sdílených kolech nebo elektrokoloběžkách. Po dokončení stavby rozšíření Hlučínské ulice bude parkoviště osazeno inteligentním parkovacím systémem a bude zpoplatněno se zvýhodněním pro uživatele, kteří budou dále pokračovat městskou hromadnou dopravou, na sdílených kolech, případně elektrokoloběžkách.