Publikováno 3.5.2021

MHD zastávky Kotva v Zábřehu získaly modernizací na kvalitě

V obvodu Ostrava-Jih se chýlí ke konci realizace náročného projektu Revitalizace křižovatky a MHD zastávek Kotva. Proměnou prošla celá páteřní komunikace, na jejíž postupné modernizaci spolupracovalo město Ostrava s Dopravní podnikem Ostrava (DPO) a navázalo tak na opravu Výškovických mostů. Výsledkem je lokalita s výrazně vyšším komfortem pro místní obyvatele, návštěvníky i uživatele dopravy, ať už pěší, cestující městskou hromadnou dopravou nebo cyklisty.

„Součástí projektu je také pilotní instalace zastávkového mobiliáře navrženého přímo pro potřeby Ostravy. Vznikl ve spolupráci s Dopravním podnikem a místní společností MAF. Návrh vychází z požadavku na funkční a zároveň designové řešení, samozřejmě s přihlédnutím k limitům vycházejících z místní situace a především norem. Celkově nyní prostor působí moderním dynamickým dojmem. V tuto chvíli práce města končí a v úpravách veřejného prostoru v této lokalitě bude pokračovat městský obvod,“ uvedla investiční náměstkyně Zuzana Bajgarová.

Rekonstrukci zastávek a křižovatky pro město provedla společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc za 71,2 milionu korun s DPH.  Modernizaci tramvajové trati ve dvou na sebe navazujících úsecích od křižovatky s ulicí Svornosti po křižovatku s ulicí Čujkovovu, a od křižovatky s ulicí Čujkovova po křižovatku s ulicí Pavlovovou pro Dopravní podnik Ostrava realizovaly společnosti IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a Colas za celkových 125 milionů korun.

„Cílem stavby bylo udělat hromadnou dopravu v lokalitě atraktivnější, aby ji lidé začali upřednostňovat před individuální přepravou osobními auty. Na přestavěných tratích se snížila hlučnost a vibrace a trať je nyní také mnohem kvalitnější součástí veřejného prostoru. Nová konstrukce má mnohonásobně delší životnost, čímž se prodlouží cyklus mezi opravami. Jedná se o první lokalitu, kde jsme tuto moderní technologii instalovali, následovat budou další,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek.

Původní klasické kolejnice upevněné pražci na štěrkovém podloží nahradila pevná jízdní dráha, kde jsou kolejnice usazeny na monolitickou betonovou desku. Takový podklad zajišťuje větší stabilitu vozu.  Moderní typ svršku bude ještě osázen vegetačními kryty z předpěstovaných travních koberců, termín bude záviset na počasí. Hotovo by mělo být v první polovině června.