Reflektivní model učitelského vzdělávání je založen na reflexi pedagogické činnosti, která je jedním ze základních předpokladů rozvoje profesních kompetencí. Reflektivní model učitelského vzdělávání bude realizován na základě úzkého propojení akademické sféry s praxí. Akademičtí pracovníci budou zapojeni do výuky na klinické škole a učitelé klinické školy budou participovat na pregraduální přípravě studentů při vedení praxí, ale také ve vybraných disciplínách teoretické přípravy.
Cílem projektu je vybudovat klinickou školu jako integrální součást Ostravské univerzity. Smyslem klinické školy je zvýšení kvality pregraduální přípravy studentů učitelských programů vytvořením podmínek pro uplatnění reflektivního modelu učitelského vzdělávání.
Aktuální stav
V roce 2023 byla podána příprava studie proveditelnosti a koncepce klinické školy do Operačního programu JAK. Dále bude docházet k hledání možností financování. V rámci spolupráce se SMO probíhá hledání vhodného pozemku. Aktuálně je řešena měkká část Klinické školy v rámci projektu OP JAK Ostravské univerzity IMPREF.
Umístění projektu
Zpracovatelé
- Ostravská univerzita