Potřebnost realizace projektu plynula především z důvodu nevyhovujícího stavebně-technického stavu řešeného úseku, nevhodného řešení umístění zastávek hromadné dopravy a nemožnosti přestupu z důvodu dlouhých přestupních vazeb autobusových a tramvajových zastávek Důl Odra.
Realizací investičního projektu v oblasti dopravy došlo k vybudování přestupního uzlu (přestupních zastávek), který sjednotil nástupiště tramvajových a autobusových zastávek (městské hromadné dopravy se současným navázáním příměstské autobusové dopravy v rámci integrovaného dopravního systému ODIS), a to do sdružených párových nástupišť, zastávek Důl Odra v Ostravě-Přívoze na ul. Hlučínská.
Projekt je spolufinancován z prostředků Evropské Unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu – IROP (s využitím Integrované teritoriální investice (ITI) ostravské aglomerace). Více informací o Integrovaném regionálním operačním programu naleznete na odkaze ZDE a o Evropském fondu pro regionální rozvoj ZDE nebo ZDE.
Projekt je v souladu s Integrovaným plánem mobility Ostrava, Strategickým plánem rozvoje města 2017-2023 a přispěl ke zkvalitnění dopravní infrastruktury veřejné dopravy v rámci města, ke zvýšení bezpečnosti jejího provozu, zvýšení bezpečnosti cestujících, zlepšení dopravní dostupnosti pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.
Rekonstrukce tramvajové zastávky Důl Odra | |
---|---|
Celkové stavební výdaje | 55,425 mil. Kč (vč. DPH) |
Výše dotace (zdroje EU a stát. rozpočtu) | 18,453 mil. Kč |
Dotační zdroj | IROP (Integrovaný regionální operační program 2014-2020) prostřednictvím Integrované teritoriální investice (ITI) ostravské aglomerace |
Nositel projektu/investor | statutární město Ostrava |
Termín realizace/ukončení stavby | 09/2021-06/2022 |
Zhotovitel stavby | STRABAG a. s. |
Registrační číslo projektu | CZ.06.1.13/0.0/0.0/16_045/0016160 |
Umístění projektu
Zpracovatelé
- Statutární město Ostrava
- Dopravní podnik Ostrava
Garanti
- Břetislav Riger náměstek pro investice, dopravu a dopravně správní činnosti