Celá stavba je dlouhá 6,7 kilometru, začala už v roce 2012. Stavební povolení bylo vydáno už v roce 2009, stavba byla několikrát přerušena. Okolo dvou kilometrů silnice už bylo zprovozněno dříve, dalších 4,5 kilometru záviselo na dokončení poslední části.
Prodloužená Rudná je od 19.12.2019 průjezdná.
Čtyřproudá komunikace navázala na silnici s značením 1/11 severozápadně od Ostravy směrem na Opavu a odvedla velmi zatíženou dopravu městského obvodu Ostrava-Poruba. Prodloužená Rudná je napojena v místě odbočení na Plesnou po napojení na stavbu I/11 v Mokrých Lazcích.
Chybějící část v délce 414m získala na konci roku 2017 důležitý dokument – tzv. EIA, což je posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Bez kladného stanoviska by totiž nemohlo ředitelství silnic a dálnic zažádat o stavební povolení. Do existujícího sporu se Spolkem Skalka, který stavbu blokoval vstoupil krajský úřad Moravskoslezského kraje a našel kompromisní řešení ve stavbě modernější protihlukové stěny. Po odstranění administrativních překážek i blokády spolku začala dostavba poslední částí a v době od 26. září 2019 do 19. prosince 2019 byl úsek dokončen. Náklady na celou stavbu byly bez DPH téměř na 2,5 miliardy korun.
Náklady na výkup pozemků: 10 000 000 Kč vč DPH
Nálady na propojení úseku Francouzská – Rudná: 142 598 870 Kč vč DPH
Objednatel stavby – Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Náhled celé trasy 1/11 ve videu