Stavba se realizuje ve 2 etapách. První, již realizovaný úsek Severního spoje, propojil ulici Mariánskohorskou s mimoúrovňovou křižovatkou na dálnici D1 a slouží jako dálniční přivaděč. Pro výstavbu dalšího úseku firma Dopravoprojekt Ostrava zpracovala pro město investiční záměr.
Jde o úsek komunikace, který povede od mimoúrovňové křižovatky na dálnici D1 směrem na Třebovice, až k ulici Průběžné v Martinově, kde se napojí na ulici Martinovskou. Stavba o délce zhruba 3,5 kilometru má navázat na již hotový úsek dálničního přivaděče. V první fázi by měli stavbaři vybudovat úsek o délce zhruba 1,8 kilometru, a to od ukončeného přivaděče z Mariánskohorské ulice až po napojení na ulici Provozní. Druhá fáze zahrnuje úsek od odbočení v Provozní po napojení na Průběžnou.
Investiční záměr stavby byl zadán už v roce 2013, po řadě průzkumů a studií byla roce 2020 dokončena dokumentace pro územní řízení, které začalo v témže roce. Zhotovitelem investičního záměru i dokumentace územního řízení je společnost Dopravoprojekt Ostrava.
Projekt se ale v roce 2022 dostal do problémů. Krajský úřad Olomouckého kraje jako příslušný stavební úřad zamítl žádost o vydání územního rozhodnutí pro jeho stavbu. Z rozhodnutí zveřejněného na úřední desce tehdy vyplývalo, že předložený záměr podle úřadu nesplňoval požadavky stavebního zákona. Ostrava se proti rozhodnutí odvolala a Ministerstvo pro místní rozvoj nařídilo nové projednání.
Ministerstvo pro místní rozvoj na jaře 2023 zrušilo rozhodnutí stavebního úřadu a vrátilo mu věc k novému projednání. Krajský úřad Olomouckého kraje nakonec odvolání města vyhověl a pro danou stavbu územní rozhodnutí vydal. S vlastní realizací Severního spoje se počítá v letech 2027 až 2029.
Projekt v médiích
Dokumenty ke stažení